Siniewska - Pasmo Oblęgorskie

Siniewska to najwyższe wzniesienie Pasma Oblęgorskiego. Jej wysokość to 449 metrów n.p.m. Zgodnie z danymi z Geoportalu oraz informacji na szczycie jest to dokładnie 448,8 metra. Natomiast na liście Korony Gór Świętokrzyskich, do której należy zapisano wysokość 444 metrów.

Na szczyt wchodzimy od strony wsi Widoma. Można również zacząć wejście od południa z Sieniowa. Obie drogi prowadzą czerwonym szlakiem, który jest częścią Głównego Szlaku Świętokrzyskiego im. Edmunda Massalskiego. Minusem tej pierwszej drogi jest problem ze znalezieniem dogodnego miejsca do pozostawienia samochodu. Pozostawiliśmy go przy drodze na łące. Pierwsze kilkaset metrów idziemy otwartą przestrzenią. Wokół siebie mamy rozległy widok na okolicę. Niedługo potem droga skręca i wchodzimy w las. Początkowy odcinek jest błotnisty, a momentami przy podejściu również sliski. Poza trudnym podłożem droga nie jest wymagająca, nie ma dużych podejść, a szlak jest dobrze oznaczony. Niecałe dziesięć minut od wejscia do lasu jesteśmy na miejscu. Sam szczyt nie znajduje się na szlaku, ale kilka metrów dalej. Nie trudno go odnaleść, gdyż oznaczony jest betonowym słupkiem z nazwą góry i wysokością. Chwila na zrobienie kilku zdjęć i wracamy tą samą drogą do pozostawionego na dole samochodu. Idąc ze szczytu Siniewskiej dalej czerwonym szlakiem dojdziemy do wsi Sieniów, gdzie znajduje się platforma widokowa.

Wejście na Siniewską Górę było jedym z punktów wycieczki, podczas której weszliśmy jeszcze na inny szczyt Korony Gór Świętokrzyskich - Altanę oraz byliśmy w Muzeum Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku i pod dębem "Bartek".

Szczegóły przebytej trasy:
    Widoma (390 m n.p.m.)
     →  Siniewska Góra (449 m n.p.m.)  •    0:20h
     →  Widoma (390 m n.p.m.)  •    0:20h

Długość trasy: 1.9 km

Różnica wysokości: 64 m

Siniewska. Siniewska. Siniewska. Siniewska. Siniewska. Siniewska. Siniewska. Siniewska. Siniewska. Siniewska. Siniewska. Siniewska.