Dobrzeszowska - Pasmo Dobrzeszowskie

Góra Dobrzeszowska to wzniesienie Gór Świętokrzyskich w Paśmie Dobrzeszowskim. Z wysokością 367 metrów n.p.m. jest jego najwyższym szczytem. Geograficznie wzniesienie znajduje się w rejonie wsi Dobrzeszów, w gminie Łopuszno. Szczyt jak i przyległe do niego tereny leżą w obrębie leśnego Rezerwatu Góra Dobrzeszowska.

Jadąc na zachód przez Dobrzeszów droga asfaltowa skręca w lewo, natomiast my kierujemy się w prawo, w drogę gruntową. Po przejechaniu kilkuset metrów z lewej strony w oddali dostrzeżemy budynek leśniczówki. Jest to dogodne miejsce, aby zostawić samochód i wyruszyć na szczyt.

Od leśniczówki idziemy około 200 metrów, skręcamy w lewo i po kolejnych dwustu metrach wchodzimy w las. Według mapy, którą mieliśmy ze sobą, powinniśmy za chwilę odbić w lewo na leśną ścieżkę i wejść na oznaczony na niebiesko szlak. Ścieżka była, szlaku jednak nie odnaleźliśmy. I tak idąc w kierunku zachodnim, pilnując, aby cały czas iść do góry docieramy na szczyt. Góra Dobrzeszowska jest zalesiona. Pośród drzew znajdziemy pozostałości kamiennych wałów. Co do ich przeznaczenia w przeszłości badacze nie są zgodni. Możliwe, że dla ludzi zamieszkujących te tereny w czasie, gdy nie istniało jeszcze państwo polskie były miejscem kultu, modlitwy i świątynią. Będąc na szczycie odnajdujemy już oznaczenia niebieskiego szlaku i nim schodzimy do Dobrzeszowa. Jak się później okazało, niebieski szlak w terenie w ogóle nie pokrywał się z tym na mapie.

Szczegóły przebytej trasy:
    Dobrzeszów - leśniczówka (270 m n.p.m.)
     →  Góra Dobrzeszowska (367 m n.p.m.)  •     0:30h
     →  Dobrzeszów - leśniczówka (270 m n.p.m.)  •     0:25h

Długość trasy: 2.5 km

Różnica wysokości: 90 m

Dobrzeszowska. Dobrzeszowska. Dobrzeszowska. Dobrzeszowska. Dobrzeszowska. Dobrzeszowska. Dobrzeszowska. Dobrzeszowska. Dobrzeszowska. Dobrzeszowska. Dobrzeszowska. Dobrzeszowska. Dobrzeszowska. Dobrzeszowska. Dobrzeszowska. Dobrzeszowska. Dobrzeszowska. Dobrzeszowska. Dobrzeszowska. Dobrzeszowska. Dobrzeszowska. Dobrzeszowska. Dobrzeszowska.